Reisverslag deel 3 - Tijd vliegt - Reisverslag uit Mankato, Verenigde Staten van Lars Tiemessen - WaarBenJij.nu Reisverslag deel 3 - Tijd vliegt - Reisverslag uit Mankato, Verenigde Staten van Lars Tiemessen - WaarBenJij.nu

Reisverslag deel 3 - Tijd vliegt

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lars

10 September 2008 | Verenigde Staten, Mankato

En zo zitten er alweer bijna 4 weken op. Wat gaat de tijd toch snel… Om te beginnen bij vorig weekend, vorig weekend zijn we met een groep van 11 pioniers naar de, in Amerikaanse termen, kleine stad Minneapolis geweest om daar het weekend door te brengen. We hebben 2 auto’s gehuurd en ook reed er een Amerikaanse jonkvrouw en haar compagnon (alex en alex) met een auto mee, waardoor we dus totaal met een groep van 13 man waren. Onze karavaan, bestaande uit 3 auto’s deed er vanuit Mankato, met lichte snelheidsovertreding, slechts een uur over om downtown Minneapolis te bereiken.

Bij aankomst in het redelijk chique hotel Marriot in downtown Minneapolis werd er eerst de drank ingekocht om mogelijke uitdroging in de hotelkamers te voorkomen. Ik en Lasse (uit Finland) liepen nog even snel een blokje om. Elke keer al we de hoek omliepen zagen we wel een politie agent of een politie wagen staan. De sfeer was gek genoeg dan ook niet te vergelijken met de sfeer in downtown Loilcity. De reden daartoe is omdat er in Saint Paul, de twin-stad van Minneapolis, de ‘republican convention’ begon. ’s Avonds gingen we uiteraard stappen, zelfs in de clubs in Minneapolis kon je ze vinden… de tv’s met een football of baseball wedstrijd. Niet te geloven... Het mooie is ook dat niemand er naar kijkt en ze gewoon als decoratie dienen. Afijn, zowat alles ging daar dicht om 2 uur ’s nachts, dus moest er in de kamer verder gefeest worden tot zonsopgang natuurlijk. De volgende dag gingen we naar The Mall of America. Dit 4 verdiepingen tellende winkelcentrum is de schrik van iedere man… Gelukkig hebben ze daar wat voor verzonnen, een pretpark, bioscoop en een hooters om de mannen te zoet te houden. Na de dag daar versleten te hebben werd het weer tijd om uit te gaan. Dit keer gingen we naar een cafe/discotheek waar Alex en Alex altijd naar toe gingen. In het café en het terras was Latin Music waar de dansvloer onveilig werd gemaakt met salsa en cha-cha pasjes. Binnen was een beetje rare omgeving waar techno gedraaid werd en een vaag electro bandje. Om er een tafel te bemachtigen moet men er een fles dure drank kopen van $125 dollar of meer. Toen we een tafel bemachtigde moest er natuurlijk op gedronken worden en de fles ging er dan ook meteen aan.

Het oer Hollands ‘brak en sloerig’ wakker worden was weer een feit. We besloten onze laatste dag in Minneapolis een beetje door de stad te slenteren. Na het typisch Amerikaans ontbijt, donut met koffie bij Starbucks, kwamen we ineens bij het begin van de liberty parade. Dit was een optocht toegewijd aan de gouverneur van de streek, als ware een carnavals optocht. Dat Nieuw-Dijk naar meer roem streefde wisten we in Loil wel, maar dat ze in Minneapolis vertegenwoordigd waren kon ik met mijn eigen ogen niet geloven.

Daar kunnen wij natuurlijk niet in achterblijven, dus wie weet komt er volgend jaar wel een snotapen on toer richting het pitoreske Minneapolis. Tijdens de roadtrip richting campus gingen we nog langs een dorpje genaamd New Ulm en vervolgens door naar de bar op de hoek om het weer eens af te sluiten.

Verder ben ik druk geweest met Tennis, bowlen, films die ze hier draaien en heb een keer mee getraind met het voetbal team. Helaas niet met de vrouwen, maar had ik de eer om met het eerste mannen elftal te mogen trainen. Wow, in het eerste? Ja, in het eerste, want ze hebben maar één mannen team. Na een paar kleine oefeningen kwam dan de trainings wedstrijd op heel veld. Op een of andere reden werd ik weer bij de zwaargewichten ingedeeld, alsof ze konden ruiken dat ik daar ervaring mee had. Na een hoop gebal, wat bij op ons niveau van de C lijkt, moest ons team er toch weer aan geloven. We verloren met 3-2. Ook aan deze kant van de oceaan blijkt de universele voetbalwet te gelden dat het team met het meeste gewicht niet altijd wint.

De aankomende weken gaan we wat citytrips plannen. Zo ben ik van plan een klasgenoot op te zoeken in Wisconsin, trip naar Chicago, New York, Las Vegas en/of San Fransisco. Of het ook gaat gebeuren, daarover later meer, maar voor nu laat ik het hierbij. Groetjes!!

• 11 September 2008 - 12:59

Weesje:

Fras klinkt weer super!!! benieuwd naar de rest van je city-tripssss!

x weesje

ps. missen je op de fam.feestjes! Houden drank over;-)

• 12 September 2008 - 15:03

Gast:

Ziet er allemaal goed uit, t Marriot hotel tegenover The Mall daar heb ik ook gezeten, met zwembad erbij enz.. dan hebben we beide in t zelfde hotel gezeten met dezelfde kater hahahahaha Klasse, toevallig man, andere kant vd wereld en in t zelfde hotel zitten!!

Take care ik spreek je later

• 16 September 2008 - 20:14

De Buuf:

Ha Lars,
    ik moet elke dag een pak zakdoeken naar je moeder brengen, ze is ontroostbaar.....
    Nee hoor, ze houdt zich super.
    Leuk om je verhalen te lezen maar we missen je wel in de Benijnenhof!

XXXX De Buurtjes

• 21 September 2008 - 15:30

Jeuran En Carlijn :

Jo neef

Leuk om te lezen dat je het daar super na je zin hebt!!! en dat de alcohol er weer vloeiend ingaat hoefden we natuurlijk niet te raden,, nou veel stapplezier en geniet er nog van... GR en kuz ons

• 10 Oktober 2008 - 12:13

J. Corleone:

Lars, Pupil! Goed om te horen dat alles daar prima verloopt. Nog paar weekjes en frazcore is alweer back in te Benijnenhof. Nog wat onzinnige info uit Loil:
    Loil 3 na 2 wedstrijden 0 punten; Loil 4 heeft afgelopen zondag met 9 man gevoetbald (je wordt gemist) LoetieToetie hield aan de wedstrijd een litteken over (op zijn voorhoofd in de vorm van een klein donderstraaltje) Patrick Jansen heeft afgelopen donderdag met trainen zijn pols gebroken. Ruben Aernds is Papa geworden. Stefan is gaan samenwonen...

Voorlopig weer genoeg triviale weetjes uit het pitoreske Loil

Grtz JB